dc.contributor.author | Melrose, Sherri | |
dc.contributor.author | Shapiro, Bonnie | |
dc.contributor.author | LaVallie, Carrie | |
dc.date.accessioned | 2007-11-26T06:17:06Z | |
dc.date.available | 2007-11-29T06:17:06Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.citation | Melrose , S., Shapiro, B. & LaVallie, C. (2005). - Help seeking experiences of health care learners in a WebCT online graduate study program. Canadian Journal of Learning and Technology, 31(2), 5-21. | en |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2149/1371 | |
dc.description.abstract | This article presents findings from a qualitative research project that explored
health care students activities related to seeking help within a masters program offered
exclusively through a WebCT online environment. A constructivist theoretical
perspective and an action research approach framed the study. Data sources included one
question on a program satisfaction questionnaire, focus groups and ten individual audio
tape-recorded transcribed interviews. Content was analyzed for themes and confirmed
through ongoing member checking with participants. The following four overarching
themes were identified and are used to explain and describe significant features of helpseeking
experiences of online health care learners: (1) Self-help included reflection and
re-reading directions available within the course; (2) A primary source of help was other
students in the class; (3) Involving family, friends and co-workers provided important
educational support; and (4) Instructors first message, involvement in weekly
discussions and anecdotal comments were highly valued.
Résumé: Larticle présente les conclusions dun projet de recherche quantitative qui
abordait les activités entourant la demande daide des étudiants dans le domaine des soins
de la santé dans le cadre dun programme de maîtrise offert exclusivement dans un
environnement en ligne de WebCT. Létude est appuyée dun point de vue théorique
constructiviste et dune méthode de recherche-action. Les sources de données
comprennent une question sur le questionnaire de satisfaction relative au programme, des
groupes de discussion ainsi que dix entrevues individuelles enregistrées sur ruban puis
retranscrites. Le contenu a été analysé en fonction des sujets puis confirmé en effectuant
une vérification continue auprès des participants. On a identifié les quatre sujets
déterminants que voici et on les utilise pour expliquer et décrire les caractéristiques
importantes de la recherche daide des apprenants en ligne dans le domaine des soins de
la santé: (1) les conseils comprennent la réflexion ainsi que les directives de relecture du
cours; (2) les autres étudiants de la classe peuvent être dune aide précieuse; (3) la
participation de la famille, des amis et des collègues peut savérer un soutien éducatif
important; (4) le discours de linstructeur, la participation aux discussions hebdomadaires
ainsi que les témoignages sont grandement appréciés. | en |
dc.format.extent | 206107 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Canadian Journal of Learning and Technology | en |
dc.subject | online | en |
dc.subject | graduate | en |
dc.subject | WebCT | en |
dc.subject | help-seeking | en |
dc.title | Help seeking experiences of health care learners in a WebCT online graduate study program | en |
dc.type | Article | en |