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dc.contributor.authorMelrose, Sherri
dc.contributor.authorShapiro, Bonnie
dc.contributor.authorLaVallie, Carrie
dc.date.accessioned2007-11-26T06:17:06Z
dc.date.available2007-11-29T06:17:06Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.citationMelrose , S., Shapiro, B. & LaVallie, C. (2005). - Help seeking experiences of health care learners in a WebCT online graduate study program. Canadian Journal of Learning and Technology, 31(2), 5-21.en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2149/1371
dc.description.abstractThis article presents findings from a qualitative research project that explored health care students’ activities related to seeking help within a masters program offered exclusively through a WebCT online environment. A constructivist theoretical perspective and an action research approach framed the study. Data sources included one question on a program satisfaction questionnaire, focus groups and ten individual audio tape-recorded transcribed interviews. Content was analyzed for themes and confirmed through ongoing member checking with participants. The following four overarching themes were identified and are used to explain and describe significant features of helpseeking experiences of online health care learners: (1) Self-help included reflection and re-reading directions available within the course; (2) A primary source of help was other students in the class; (3) Involving family, friends and co-workers provided important educational support; and (4) Instructors’ first message, involvement in weekly discussions and anecdotal comments were highly valued. Résumé: L’article présente les conclusions d’un projet de recherche quantitative qui abordait les activités entourant la demande d’aide des étudiants dans le domaine des soins de la santé dans le cadre d’un programme de maîtrise offert exclusivement dans un environnement en ligne de WebCT. L’étude est appuyée d’un point de vue théorique constructiviste et d’une méthode de recherche-action. Les sources de données comprennent une question sur le questionnaire de satisfaction relative au programme, des groupes de discussion ainsi que dix entrevues individuelles enregistrées sur ruban puis retranscrites. Le contenu a été analysé en fonction des sujets puis confirmé en effectuant une vérification continue auprès des participants. On a identifié les quatre sujets déterminants que voici et on les utilise pour expliquer et décrire les caractéristiques importantes de la recherche d’aide des apprenants en ligne dans le domaine des soins de la santé: (1) les conseils comprennent la réflexion ainsi que les directives de relecture du cours; (2) les autres étudiants de la classe peuvent être d’une aide précieuse; (3) la participation de la famille, des amis et des collègues peut s’avérer un soutien éducatif important; (4) le discours de l’instructeur, la participation aux discussions hebdomadaires ainsi que les témoignages sont grandement appréciés.en
dc.format.extent206107 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherCanadian Journal of Learning and Technologyen
dc.subjectonlineen
dc.subjectgraduateen
dc.subjectWebCTen
dc.subjecthelp-seekingen
dc.titleHelp seeking experiences of health care learners in a WebCT online graduate study programen
dc.typeArticleen


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